[O1] Notorycznie krzywiące się tarcze hamulcowe

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • DARON135
    Classic
    • 2011
    • 31

    [O1] Notorycznie krzywiące się tarcze hamulcowe

    misiek^wro, Dzięki misiek, to może kiedy indziej :lol:
  • acero1964
    Ambiente
    • 2010
    • 118

    #2
    [O1] Notorycznie krzywiące się tarcze hamulcowe

    hej

    piszę w imieniu kolegi, posiada on od roku Octavie 1 hatchback 1.8 20V 125KM wersja SLX 98r.
    występuje u niego problem w notorycznie krzywiącymi się tarczami hamulcowymi
    w ciągu roku założył już 4 komplet, po wymianie kompletu hamulców przez 1000-2000 km jest wszystko ok a potem auto zaczyna dziwnie hamować jakby coś haczyło za następny tysiąc drga już kierownica przy hamowaniu. po jakiś 5000-6000 tyś dyskomfort podczas jazdy jest już na tyle duży że trzeba zmienić tarcze i klocki. do tego dochodzą drgania podczas przyspieszania które prawie całkowicie udało się zniwelować po wymianie obu kompletnych półosi. nawet na luzie czuć przy np 100km/h jakby auto jechało po nierównej nawierzchni a jedzie po nowej autostradzie. czuć drgania w kabinie, na fotelach. felgi opony są dobre, podmieniane z moimi, na moim aucie jest wszystko ok, u niego nie. mechanicy sugerowali że tył słabo hamuje i przez to się przód krzywi ale tył pół roku temu wymieniono i już od tej pory drugi komplet zaczyna się krzywić. zakładał ate, potem trw, mikoda teraz już hart bo szkoda kasy. efekt ten sam. czy to mogą być krzywe piasty z przodu ? mechanicy to odrzucają bo jakby one się miały pogiąć... da się to jakoś sprawdzić ? ewentualnie gdzie w Katowicach lub okolicy można sprawdzić bicie ? kolega jest już załamany, auto bezwypadkowe, przebieg pewny 160tyś km od rodziny z niemiec i tu takie coś, szkoda mu sprzedawać ten samochód. oczywiście zawieszenie jest ok, układ kierowniczy też wielokrotnie sprawdzane. poradźcie coś koledze żeby nie sprzedał swojej octavii

    Komentarz

    • Guguś
      L&K
      S_OCP Member
      • 2008
      • 1212

      #3
      A nie jest tak, że kolega myje auto na myjce, podjeżdża i leje z lancy na koła, znajomy tak miał w Swoim aucie, zanim doszedł o co biega top też kilka tarcz wymienił.
      __________________________________

      Witaj szkoło, żegnajcie kochane pieniążki.

      Komentarz

      • acero1964
        Ambiente
        • 2010
        • 118

        #4
        nie na pewno nie, już jest tak przewrażliwiony że po wymianie tarcz obchodzi się z pedałem hamulca jak najdelikatniej, po za tym drgania lekkie czuć też podczas jazdy nie podczas hamowania tylko

        Komentarz

        • kabanos
          RS
          • 2011
          • 4544
          • Octavia I combi (1U5)
          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

          #5
          acero1964, mogą być krzywe piasty, co może skutkować nierówno zużywającymi się hamulcami i dlatego bicie. W celu sprawdzenia bicia piasty to trzeba by zdemontować koło, przyłożyć czujnik i zobaczyć czy są odchyłki. Można też na warsztacie, ale do tego trzeba wszystko zdemontować. Jeżeli auto nie jest traktowane w "sportowy" sposób to dziwna sprawa z tymi hamulcami. A u kolegi siedzą hamjulce FSIII?

          >>>moja srebrna kombi strzała<<<

          Komentarz

          • acero1964
            Ambiente
            • 2010
            • 118

            #6
            no właśnie nie jest traktowane w sposób sportowy a wręcz trochę emerycki, czujnika ani ja ani kolega nie posiadamy więc zostaje chyba jakiś warsztat i zmierzyć bicie piast... nie bardzo się na tym znam taki czujnik powinien być że tak powiem w każdym warsztacie ???

            Komentarz

            • kabanos
              RS
              • 2011
              • 4544
              • Octavia I combi (1U5)
              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

              #7
              Jeżeli zdemontujesz, to nie powinni mieć problemów w zasadzie w każdym zakładzie ślusarskim, gdzie będą mieli możliwość wrzucenia całego ustrojstwa na tokarkę i pomierzyć. Jeśli nie demontujesz to podzwoń po warsztatach czy i jak to robią.

              >>>moja srebrna kombi strzała<<<

              Komentarz

              • rss
                L&K
                • 2009
                • 1098

                #8
                jak sie zepniecie to zujnik z podstawka magetyczna mozna kupic na allegro za rozsadne pieniadze (oczywiscie czujnik z nieco wiekszym 'bledem', ale powinien wystarczyc ... oprocz tego przyjrzalbym sie lozyskom, zwrotnicom
                kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
                _________________________________________
                Do sprzedania:
                komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
                zaciski do hamulcow 280mm.

                Komentarz

                • kabanos
                  RS
                  • 2011
                  • 4544
                  • Octavia I combi (1U5)
                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                  #9
                  rss, zwrotnice też mogą być wlnięte. Jak coś to mam cały pewny zestaw na prawą i lewą stronę do sprzedania :P

                  >>>moja srebrna kombi strzała<<<

                  Komentarz

                  • acero1964
                    Ambiente
                    • 2010
                    • 118

                    #10
                    w przyszłym tygodniu kolega się umówił u mojego mechanika, ma mu wszystko pomierzyć zobaczymy co wyjdzie

                    Komentarz

                    • Phocus
                      Classic
                      • 2010
                      • 26

                      #11
                      Na 90% piasty....

                      I jak tam wyszlo z tym mierzeniem? Mialem te same obiawy i przyczyna byly krzywe piasty. 0,4mm lewa i 0,2mm prawa strona. Niestety trzeba wymienic tez lozyska i prawdopodobnie sprawdzic tyl(w moim przypadku bebny tez dostaly od tych wibracji). Teraz smiga juz 30000 i nic nie wrocilo. Pzdr

                      Komentarz

                      • R(+)ammsPaul
                        Ambiente
                        • 2011
                        • 111

                        #12
                        a właśnie . odnośnie wibracji . u mnie w o2 auto zaczyna mocno drgać przy 130 - 140 drgania są na tyle silne że albo przyspieszam i jade szybciej albo hamuje i sie wlokę . jest to dość męcząca sprawa ponieważ opony dobre felgi także wywazałem już chyba z 1000 razy i dalej wpada w drgania

                        Komentarz

                        • KonradWroclaw
                          Drive
                          • 2012
                          • 60
                          • Octavia I (1U2)
                          • AQY 2.0 MPI 115 KM

                          #13
                          acero1964, napisz jak sprawa się skończyła.

                          Komentarz

                          • lookashECL
                            Rider
                            • 2009
                            • 416
                            • Rapid (NH3)

                            #14
                            No ja też jestem ciekawy jak się rozwiąże problem :?
                            Była Octa 90 w dizlu teraz jest Rapid w benzynie KONICHIWA... !!!

                            Komentarz

                            • rafalus
                              L&K
                              • 2005
                              • 1140
                              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                              #15
                              R(+)ammsPaul. a te drgania masz jak dodajesz gazu czy cały czas?
                              nowy cSIMC od Aliego
                              seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
                              Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.

                              półosie seryjne przebieg 273 tyś

                              Komentarz

                              Pracuję...